Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Türkiye’nin Çin pazarındaki varlığını güçlendirmek adına stratejik adımlar atmaya devam ediyor. Son üç yıllık dönemde Çin’e olan ihracatını 300 milyon dolardan 516 milyon dolar seviyesine yükseltmeyi başaran birlik, Türkiye’nin bu ülkeye yaptığı toplam ihracatın yaklaşık yüzde 21’lik kısmını tek başına üstleniyor.

Urumçi’de Stratejik Buluşma
EİB, Türk ürünlerinin Çin pazarındaki etkinliğini artırmak ve orta vadeli 1 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için 25-29 Haziran 2026 tarihleri arasında düzenlenecek China-Eurasia Expo 2026 fuarında milli katılım organizasyonuna imza atıyor. Sincan Uygur Özerk Bölgesi’nin başkenti Urumçi’de gerçekleştirilecek etkinlik, Türk ihracatçılarının Çin’in batı bölgelerine açılması için kritik bir kapı olarak görülüyor.
İki ülke arasındaki ticaret dengesini değerlendiren EİB Koordinatör Başkanı Muhammet Öztürk, Türkiye’nin Çin’den yaklaşık 50 milyar dolarlık ithalat yaparken, ihracatın 3,3 milyar dolar civarında kaldığına dikkat çekti. Öztürk, “Çin, ithalat için olduğu kadar ihracat için de büyük fırsatlar barındıran bir pazar. Diplomatik ilişkilerimizin 55. yılında, bu potansiyeli daha verimli kullanmak için ticaret heyetleri ve fuar organizasyonlarıyla çalışmalarımızı yoğunlaştırdık” dedi.

Sektörel Çeşitlilik ve Gelecek Vizyonu
Urumçi’deki organizasyonda tekstil ve gıda sektörleri başta olmak üzere birçok firmanın yer alacağını belirten Öztürk, Kasım ayında Şanghay’da düzenlenecek China International Import Expo ile bu ivmenin devam edeceğini vurguladı. Türkiye’nin Çin’e sadece hammadde değil; makine, otomotiv yan sanayi ve katma değerli tekstil ürünleri sattığını hatırlatan Öztürk, iki ülke ekonomisinin birbirini tamamlayıcı yapısının uzun vadeli iş birlikleri için büyük bir avantaj sunduğunu ifade etti. EİB, Urumçi’deki fuar ile Türk ürünlerinin görünürlüğünü artırarak, karşılıklı güvene dayalı ticari köprüleri güçlendirmeyi hedefliyor.