Taksici cinayetinde dehşet dolu savunma: Uyuşturucu aldım, pişmanım

İzmir'de taksi şoförü Deniz Örer'i katledip aracını gasp eden sanık, mahkemede uyuşturucu etkisinde olduğunu iddia ederek savunma yaptı. Acılı eş ise sanığın soğukkanlılığına dikkat çekerek en ağır ceza talebini yineledi.

İzmir'in Konak ilçesinde 9 Mart gecesi yaşanan ve tüm kenti yasa boğan taksi şoförü Deniz Örer cinayetine ilişkin davanın ilk duruşması İzmir 4'üncü Ağır Ceza Mahkemesi'nde görüldü. Sanık Doğuş Meşe, "kasten öldürme", "gece vakti silahla yağma" ve "ruhsatsız silah bulundurma" suçlamalarıyla hakim karşısına çıktı.

Olay gecesi yaşananlar mahkeme kayıtlarına göre şöyle gelişti: Şüpheli Doğuş Meşe, bindiği taksinin şoförü Deniz Örer'e ücreti sorduktan sonra, herhangi bir tartışma yaşanmadan tabancasını çıkararak Örer'i başından vurdu. Şoförü araçtan dışarı atan Meşe, gasp ettiği taksiyle olay yerinden uzaklaşarak bir kadınla buluştu. İkilinin araç içerisinde uyuşturucu madde kullandığı, şüphelinin daha sonra ailesini arayarak cinayeti itiraf ettiği ortaya çıktı.

Taksici cinayetinde dehşet dolu savunma: Uyuşturucu aldım, pişmanım

Cinayet sonrası uyuşturucu partisi

Mahkemede sanığın cinayetten hemen sonra taksi içerisinde uyuşturucu madde kullandığı ve farklı adreslere giderek madde temin ettiği detayları dikkat çekti. Şüphelinin, cinayeti işledikten sonra soğukkanlılıkla hayatına devam etmesi ve taksi içerisinde uyuşturucu kullanması, maktulün ailesi tarafından büyük bir tepkiyle karşılandı. Polis ekipleri, araç takip sistemi ve kamera kayıtlarını inceleyerek zanlıyı evinde yakalamıştı.

"Karıncayı bile incitemem" savunması

SEGBİS aracılığıyla duruşmaya katılan sanık Doğuş Meşe, pişman olduğunu belirterek, "Normalde karıncayı bile incitemem. Olay tamamen uyuşturucu etkisiyle gerçekleşti. Silahı ben ateşledim ancak korktuğum için aracı alıp kaçtım" ifadelerini kullandı.

Maktulün eşi Ayşe Örer ise sanığın savunmasına sert tepki gösterdi. Eşinin bir çöp gibi yola atıldığını vurgulayan Örer, "Görüntüleri izledik, gayet bilincindeydi. Müebbet değil, ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası almasını istiyorum. Benim eşim çok iyi bir insandı, vicdanım bu duruma dayanmıyor" diyerek adalet çağrısında bulundu.

Mahkeme heyeti, sanığın tutukluluk halinin devamına karar vererek duruşmayı 29 Eylül tarihine erteledi. Duruşma çıkışında konuşan aile avukatları, sanığın eylemlerinin tasarlayarak işlenmiş bir cinayet olduğunu belirterek, en üst sınırdan ceza alması için hukuki süreci takip edeceklerini belirttiler. İzmir Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Erkan Özkan ise, taksilerdeki güvenlik sistemlerinin önemine dikkat çekerek, adaletin yerini bulacağına inandıklarını ifade etti.

Taksici cinayetinde dehşet dolu savunma: Uyuşturucu aldım, pişmanım
İLGİLİ HABERLER