İzmir ulaşımının en yoğun hatlarından biri olan metroda, sabah saatlerinde meydana gelen bir hırsızlık girişimi nedeniyle vatandaşlar zor anlar yaşadı. Bölge ile Sanayi istasyonları arasındaki bölgede sinyalizasyon sistemini besleyen kabloların çalınmaya çalışılması, sistemin devre dışı kalmasına ve ulaşımda ciddi aksamalara yol açtı.
Güvenlik önlemleri ve sefer düzenlemeleri
Olayın fark edilmesiyle birlikte İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri, yolcuların güvenliğini ön planda tutarak acil durum protokollerini devreye aldı. Arızanın giderilmesi için çalışma başlatılırken, metro trenlerinin düşük hızda ve tek hat üzerinden ilerlemesine karar verildi. Bölge ve Evka-3 istasyonları arasındaki yoğunluğu yönetmek ve yolcu mağduriyetini azaltmak amacıyla sefer planlamasında değişikliğe gidildi.
Ekiplerin hızlı müdahalesiyle arıza giderildi
Belediye tarafından yapılan açıklamada, teknik ekiplerin yoğun çabası sonucunda sistemin yeniden işler hale getirildiği ve metro seferlerinin saat 11.00 itibarıyla planlanan normal seyrine döndüğü duyuruldu. Yetkililer, sistemin tam kapasiteyle çalışması için gerekli olan nihai onarım çalışmalarının ise gece saatlerinde, seferlerin sona ermesinin ardından gerçekleştirileceğini belirtti.
Olayla ilgili adli soruşturma başlatılırken, benzer bir durumun tekrar yaşanmaması adına metro hattındaki güvenlik önlemlerinin artırıldığı ifade edildi.