Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), mayıs ayı ihracat performansıyla dış ticaret haritasında dikkat çekici bir değişime imza attı. Milli ve dini bayramların etkisiyle iş günü sayısının azaldığı bir dönemde, genel ihracatta yüzde 5'lik bir daralma yaşanmasına rağmen, Amerika Birleşik Devletleri ve İtalya pazarlarındaki büyüme rakamları sektör temsilcilerinin yüzünü güldürdü.
İki ülkeye yapılan toplam ihracat 318 milyon dolara ulaşırken, bu başarı Almanya'nın uzun süredir koruduğu liderlik koltuğunu sarsarak ilk iki sıranın değişmesine yol açtı.

ABD ve İtalya'da rekor yükseliş
Egeli ihracatçıların ABD pazarındaki performansı, yüzde 19'luk bir artışla 179 milyon dolara ulaştı. İtalya ise yüzde 42'lik etkileyici bir ivme yakalayarak ihracat hacmini 139 milyon dolara taşıdı. Bu sonuçlarla birlikte ABD, EİB'nin en çok ihracat yaptığı ülke konumuna yerleşirken, İtalya ikinci sıraya yükseldi. Almanya ise 125,6 milyon dolarlık ihracatla ilk kez üçüncü sıraya geriledi.

Kimyevi ürünler ihracatın lokomotifi oldu
İhracat artışında en büyük payı kimyevi ürünler aldı. ABD'ye yönelik kimyevi mamul ihracatı yüzde 343 gibi rekor bir oranla 57,3 milyon dolara fırladı. İtalya pazarında da benzer bir tablo yaşandı; 2025 yılının aynı döneminde 15 milyon dolar olan kimyevi ürün ihracatı, bu yıl yüzde 218 artışla 48 milyon dolara çıktı.
Söz konusu ülkelerde kimyevi ürünlerin yanı sıra tütün, maden, demir ve su ürünleri sektörleri de güçlü bir performans sergileyerek Ege Bölgesi'nin ihracat başarısına önemli katkı sağladı. İngiltere, İspanya ve Hollanda gibi ülkeler de EİB'nin en çok ihracat yaptığı ilk 10 ülke listesinde yer alarak bölgenin dış ticaret çeşitliliğini desteklemeye devam etti.